Direktlänk till inlägg 27 november 2009

I have lived so many lives though im not old, and the more i see the less i grow

Av Lovisa Dahl - 27 november 2009 06:39

Har ni hört Nelly furtados låt Try? Den är från hennes andra platta (2003). Jag hade helt glömt bort den, tror jag hörde den ett väldigt antal få gånger, gillade inte alls nelly furtado på den tiden tror inte hon var så stor då. Men kände igen den när jag hittade den av en slump på spotify , och  nu när jag lyssnat på den igen med lite mer erfarenheter av livet så jag har kommit på hur äkta den verkligen är, hur svårt det kan vara med kärlek & relationer överhuvudtaget. Det är en väldigt fin och samtidigt sorglig låt men väldigt bra.


Här har ni den och videon, som jag själv tror jag nästan bara sett en gång.

Den är ganska berörande faktiskt.



Lyssna på den ett tag eller då & då sen kan ni säga vad ni tycker, kanske får ni samma känsla som jag för den :)

Här kan ni kolla texten också.

http://www.azlyrics.com/lyrics/nellyfurtado/try.html


Vad tycker ni föresten om Nelly furtado? Jag hade jätte svårt för henne i början när hon kom ut med första hit singeln "Im like a bird" Jag rent av hatade den medans pappa älskade den och spelade den på högsta volym. Idag kan jag faktiskt sitta och sjunga med och tycka den är skön, men visst är det konstigt, hur mycket man än inte gillar vissa låtar har man ändå på något sätt lyckats lyssna så mycket att man kan hela texten? Man sitter där och kommer på sig själv haha..

Men tillbaka till nelly furtado. Hon fick ju en stor förändring för några år sedan när hon började producera med timbaland och  då har hennes låtar varit grymma. Timbaland lyckas ju alltid, och tror att artister som hamnar med honom blir kända och bra p.g.a det.


In and out, Lovisa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lovisa Dahl - 14 februari 2010 18:02

När det gäller bloggandet går det inte bra alls. Jag har alldeles för mycket att ta hand om så jag finner ingen tid till att sitta ner och blogga, synd nog. Jag vill men det glöms tyvär bort. Det är riktigt synd då jag tycker om att skriva, men just ...

Av Lovisa Dahl - 25 januari 2010 09:58

Kommer ni ihåg denna låt? Haha jag minns den så väl. Jag var bara 9 år och tyckte den var hur bra som helst. Kommer ihåg att min gympalärare spelade den hela tiden på våra idrottslektioner. Man förstod inte alls vad den handlade om, ...

Av Lovisa Dahl - 21 januari 2010 21:48


Nu ska jag alldeles strax gå och borsta tänderna för att sedan bege mig till sängen och försöka ha en skönhetssömn, på senaste tiden har jag bara haft konstiga drömmar som påverkat mig och min sömn så skulle vara skönt att bara få sova och vakna upp ...

Av Lovisa Dahl - 21 januari 2010 18:23

Tänkte tipsa er om Ke$ha's album, riktigt grymt enligt mig! Tik tok var en riktig hit och den har nog de flesta hört men tycker ni ska ta och lyssna på hennes andra låtar också om ni inte redan gjort det :) Här är några av mina favoriter.     ...

Av Lovisa Dahl - 20 januari 2010 08:58


Var dig själv, så löser sig allting till det rätta på vägen.          Låt inte någon annan lura dig om vem du är . ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<<
November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards